Инфраструктура

Инфраструктура

Северна Македонија продолжува да биде клучен транзитен и дистрибутивен центар во Југоисточна Европа, благодарение на својата стратешка локација на крстопатот меѓу Исток и Запад. Развиената патна и железничка инфраструктура, во комбинација со компактната географска површина, овозможуваат пристап до речиси секое населено место во земјата во рок од 3 часа, што ја прави погодна локација за логистика и дистрибуција кон европските пазари.

 

ТЕЛЕКОМУНИКАЦИИ

Северна Македонија располага со модерна дигитална телекомуникациска мрежа и е еден од најлиберализирани телекомуникациски пазари во регионот. Денес, фиксни телефонски услуги нудат околу 15–18 компании, додека мобилната телефонија е динамично развиена и обезбедена преку четири главни мобилни оператори кои нудат услуги со високи стандарди на квалитет и покриеност. Висококвалитетниот интернет пристап со широка употреба на оптички влакна и 4G/5G мрежи значајно ја подобрува бизнис климата и овозможува брз дигитален развој во земјата.

ПАТНА ИНФРАСТРУКТУРА

Вкупната должина на патната мрежа во Северна Македонија е околу 13.500 км, вклучувајќи државни, регионални и локални патишта. Интензивно се инвестира во изградба и реконструкција на патишта согласно Националната стратегија за патен транспорт и Програмата за јавни инвестиции, со фокус на подобрување на транспортните коридори и поврзување со соседните земји. Паневропските коридори VIII и X остануваат клучни ‘рбетни патни артерии за земјата, кои овозможуваат транспорт на стоки и патници низ регионот.

 

ЖЕЛЕЗНИЦИ

Железничката мрежа во Северна Македонија сега брои околу 925 км патеки, со поврзаност на север-југ и исток-запад, директно поврзувајќи ја со железничките системи на Србија, Грција, Бугарија и Албанија. На територијата на земјата во рамките на Коридорот 8 (исток-запад) се изградени и се во употреба околу 165 км од вкупно планирани 306 км. Железничката инфраструктура е под постојани инвестиции за модернизација, што вклучува и обновување на пругите и воведување на нови технологии за подобрување на безбедноста и брзината на превозот.

 

АЕРОДРОМИ

Северна Македонија располага со два главни меѓународни аеродроми во Скопје (Аеродром „Скопје“) и Охрид (Аеродром „Охрид“). Двата аеродроми обезбедуваат редовни директни летови кон повеќе големи европски градови, а соработката со турскиот оператор „ТАВ“ продолжува, при што концесијата е активна до 2028 година. Аеродромите се континуирано развиваат и модернизираат, со инвестиции во инфраструктура и услуги.

ПОМОРСКИ СООБРАЌАЈ

Како копнена земја, Северна Македонија нема сопствени морски пристаништа, но има непосреден пристап до пристаништата во Солун (околу 100 км од граничниот премин во Гевгелија) и Драч (околу 150 км од граничниот премин во Струга). Овие пристаништа обезбедуваат важни пристапни точки за увоз и извоз на стоки. На Охридското Езеро постои поморски превоз со помали туристички бродови за патници.

ЕНЕРГЕТИКА

Енергетскиот сектор во Северна Македонија е приоритет за развој, со широко распространета електрична дистрибутивна мрежа што овозможува стабилно снабдување во целата земја. Компанијата ЕВН Северна Македонија, која е дел од австрискиот ЕВН Груп, и понатаму ја управува електроенергетската мрежа. Земјата се фокусира на развој на обновливи извори на енергија, особено хидроенергетика, со околу 70% од технички достапниот хидро-потенцијал отворен за нови инвестиции и развој.

ЦЕВКОВОДИ

  • Гасовод
    Гасоводниот систем во Северна Македонија е дел од Паневропскиот Коридор 8, со капацитет од околу 800 милиони м³ годишно. Главниот гасовод е долг околу 100 км, поврзувајќи ја границата со Бугарија со Скопје, додека дистрибутивната и градската гасоводна мрежа е продолжена и модернизирана. Развојот на гасната инфраструктура е насочен кон обезбедување на снабдување за производство на електрична енергија, греење и индустриски корисници, како и кон регионално поврзување.

  • Нафтовод Солун – Скопје
    Нафтоводот долг 213 км продолжува да служи како главен транспортен коридор за сурова нафта од пристаништето во Солун до рафинеријата во Скопје. Капацитетот на нафтоводот останува 360 м³/ч (приближно 2,5 милиони тони годишно). Нафтоводот е клучен за енергетската инфраструктура на земјата и се одржува и модернизира со редовни инвестиции.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Share on print
    Cart