Извозот носи многу предности. Најважните од нив се: зголемена продажба, конкурентност на повеќе пазари, поголем профит и намален ризик да бидат присутни на само еден пазар. Извозот ви помага да изградите глобална конкурентност, како и поголема репутација на домашниот пазар.
Извозот од Република Северна Македонија е двигател на зголемување на производствениот капацитет на домашниот пазар. Околу 80% од нашиот извоз е направен во 10 земји, вклучувајќи ги ЕУ и Србија и Косово. Република Северна Македонија најмногу извезува во Германија со повеќе од 40% од вкупниот извоз. Најголем дел од производите што се извезуваат од Македонија се: производи од текстил ЛОН, наливно вино, делови за автомобилска индустрија, челик, електрични метални производи, тутун и др.
За да започнете со извоз, потребно е да се донесат стратешки одлуки во врска со:
• Промени во планирањето;
• Промени во организацијата и управувањето со ресурсите во самата компанија;
• Подобрување на производствениот процес;
• Инвестирање во производи што ќе ве направат конкурентни на странскиот пазар;
• Зголемување на производните капацитети;
• Истражување на пазарот;
• Зголемување на бројот на вработени;
• Осигурување дека имате финансиски средства што ќе ги поддржуваат извозните активности;
• Обезбедување извозна дозвола и девизна сметка;
• Оперативна веб-страница и
• Одлично познавање на странски јазици.
Успешните извозни компании секогаш имаат управување ориентирано кон иновации, размислуваат на глобално ниво и веруваат во силите на пазарот и конкуренцијата.
Вие ќе се сметате за успешен извозник доколку претходно сте биле успешни на домашниот пазар и имате производ што не може лесно да го копира друга компанија, што му дава уникатност и поголема важност и сигурна продажба.
Еден од главните двигатели за успешен влез на странскиот пазар е промоција, што се постигнува преку учество на саеми, изложби и конференции, кои се одлична можност да се запознаат потенцијалните клиенти и потрошувачи. Повеќе од 2.500 саеми се одржуваат секоја година низ целиот свет, така што вашите можности за ваков вид презентација се скоро неограничени.
Светската трговска организација, чија членка е и нашата земја, е основана со цел да се обезбеди највисок можен степен на трговска слобода, односно да се создадат услови за отстранување на трговските бариери меѓу земјите. Северна Македонија е членка на СТО од 4 април 2003 година.
Постојат договори за слободна трговија помеѓу различни групи на земји. Земјата веќе има потпишано неколку договори, вклучително ЦЕФТА (договор меѓу земјите од Централна Европа), ЕФТА (со Швајцарија, Норвешка, Ирска и Лихтенштајн), како и договори за слободна трговија со Турција и Украина.
export@invest.gov.mk