Автомобилскиот сектор ужива динамичен развој и е од големо значење за економијата на земјата. Стабилната владина политика, трошоци – конкурентност со другите земји во регионот и пошироко, голем потенцијал на технички вештини, пристап до слободна трговија кон Европа и постојано растечки развој на инфраструктурата ја направија земјата главна дестинација за инвестиции. Дополнително, постоењето на голема база на локални добавувачи и нивниот постојан развој создаваат можности за поврзување и соработка на локалните компании- добавувачи со странските инвеститори.
Северна Македонија има долга историја во автомобилскиот сектор кој датира од периодот на поранешна Југославија кога фабриките во регионот започнаа со снабдување на српскиот производител на автомобили Zastava. Оттаму, производствениот сектор полека стана специјализиран, бидејќи неколку производители на автомобилски компоненти почнаа да никнуваат низ целата земја. Квалитетни производи што се произведуваат во овие фабрики, во согласност со автомобилските стандарди ТС 16949 и ИСО 9001, уверуваат дека производството во македонскиот сектор за автомобилски компоненти се извезува. Земјата доживува наплив во секторот на автомобилски компоненти, потпомогнат од стабилната владина политика, локација и големата конкурентност поради ниските трошоци.
Земјата е особено погодна како локација за производство на производи со голема вредност и тежина и трудоинтензивни системи, како што се системи за безбедност (безбедносни ремени, воздушни перничиња), електроника (контролори, сензори), прецизни-инженерски и пластични производи, алуминиум и цинк – компоненти за леење и сиво леење на железо.
Во текот на изминатите години, нашата земја прерасна во центар за автомобилски компоненти, како и во локација за производство на автобуси. Во моментов има производствени можности и опции за раст во следните системи за авто-компоненти: eлектроника и електрични делови (видливи жични ремени и електрични компоненти, технологии за електронска контрола за производители на возила, производство на електрични жици за автомобилска индустрија); eнтериери (автомобилски седишта, потпирачи за патници, навлаки за седишта); издувни гасови (катализатори); телематика (софтвер за дијагностика, електронска опрема, кондензатори со високи перформанси); менувач (спојки); суспензија (алуминиумски антивибрациони компоненти); печатени плочки за различни производители на автомобили и лесни алуминиумски системи за надворешни облоги и кровни шини.
Паралелно со развојот на индустријата за автомобилски компоненти, земјата ги обнови своите можности за склопување на автобуси во текот на изминатите години со влегувањето на најголемиот европски производител на автобуси од Белгија (VanHool).
Поради ниските трошоци за производство на авто – компоненти, земјата бележи поголема конкурентност во однос на земјите во регионот и пошироко. Работната сила е високообразована, флексибилна и има силна работна етика. Земјата има одржливо снабдување со млада, високо квалификувана работна сила и конкурентни трошоци.
Овие компании имаат голем глобален дострел, извезувајќи во Европа, Русија, Турција, Африка и целиот свет, опфаќајќи бесцарински пазар од над 680 милиони клиенти што произлегува од три мултилатерални трговски договори (Договор за стабилизација и асоцијација со ЕУ, ЕФТА со Швајцарија, Норвешка, Исланд и Лихтенштајн и ЦЕФТА со остатокот од Западен Балкан) и два билатерални договори со Турција и Украина. Локацијата на земјата и овозможува брза достава до многу од овие региони, и тоа помалку од еден ден до Централна и Источна Европа и Турција и максимум два дена до Западна Европа.
Во моментов, над 50 компании работат во Северна Македонија, покривајќи меѓу другите OEM, производство на делови за безбедносни појаси, автобуси, разни автомобилски и машински делови и железнички возила и компоненти.
Компании како Johnson Matthey, Kromberg & Schubert, Amphenol Technology, Marquardt, Tab Mak, Joyson Safety Systems, Draxslmaier, Gentherm, Lear Corporation, Kostal, Adient, ARC Automotive, Lth Learnica, Adient Automotive, Aptiv, ODW Elektrik, Accomplast, Ҫaǧatay Kablo, Murat Ticaret, Dura Automotive Systems и многу други, формираа големи производствени капацитети ориентирани кон извоз во земјата и неколку веќе реинвестираа повеќе пати.
“Ме прашаа зошто компанијата инвестира во земјата, наместо во земјите како што се Индија или Кина. Па, Северна Македонија е еден од новите центри. Има историја на поврзување на разни светови – истокот и западот и Европа и Америка во денешно време. Убеден сум дека оваа инвестиција ќе биде успешна”, изјави извршниот директор на Van Hool, Филип Ван Хол.
“Бараме квалификуван и обучен персонал и вработени за поедноставни работни места, кои сакаат заедно да го изградат и развијат нашиот објект во технолошки софистицирана фабрика за производство. Уверени сме дека можеме да ги најдеме овие луѓе во Северна Македонија и дека заедно со нив можеме да отвориме ново поглавје во успешната приказна на нашата компанија што трае скоро 90 години”, изјави извршниот директор на групацијата Marquardt, Харалд Маркарт.